چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

ویروس فیفادی هنوز فصل شروع نشده، قربانیان زیادی گرفته و بسیاری از ستاره‌های فوتبال مصدوم شدند.

مارتین اودگارد

به گزارش همشهری‌آنلاین، تعداد مصدومان ویروس فیفا در حال افزایش است. نخستین فیفادی فصل، اعصاب مربیان و باشگاه‌های بزرگ و کوچک را به‌هم ریخته. شاید از همه بیشتر آرسنال زیان دیده باشد. مارتین اودگارد در شبی که تیم ملی نروژ با گل دقیقه‌۸۰ هالند، ۲ بر یک از سد اتریش گذشت، به‌شدت دچار مصدومیت شد. این بدترین خبر برای آرسنال است که در اوایل هفته آینده در شهرآورد حیثیتی شمال لندن با تاتنهام بازی دارد. استوله سولباکن، سرمربی تیم ملی نروژ در واکنش به وضعیت اودگارد که با گریه زمین را ترک کرد، گفت: «مصدومیت اودگارد در رختکن هم خوب به‌نظر نمی‌رسید. او به‌اندازه‌ای درد داشت که نمی‌توانست ادامه دهد. آرتتا امشب با من تماس خواهد گرفت و مطمئنا به‌دنبال تمجید کردن از من نخواهد بود!» این تنها تلفات آرسنال در این فیفادی نبود. کالافیوری(ایتالیا) هم در همین بازی‌های ملی دچار آسیب‌دیدگی شد. میکل مرینو، خرید جدید اسپانیایی توپچی‌ها هم کمی پیش‌تر مصدوم شده بود و حالا آرتتا برای داربی شمال لندن ۵ غایب بزرگ دارد که شامل دکلان رایس هم می‌شود که در بازی با برایتون اخراج شد و همینطور گابریل ژسوس که از قبل مشکل داشت.

از آرسنال بدتر، وضعیت رئال مادرید بود. کهکشانی‌ها در این بازی‌های ملی ۳‌بازیکن دیگر خود را از دست دادند اما چون قبلا هم مصدوم داشتند، وضعیت‌شان وخیم‌تر شده. در این فیفادی میلیتائو (برزیل)، گولر (ترکیه) و شوامنی (فرانسه) مصدوم شدند و کاماوینگا و آلابا هم از قبل مصدومیت داشتند. البته گولر در بازی با ایسلند به میدان رفت و مشکلی نداشت. در حال حاضر آنچلوتی برای پست مدافع میانی تنها رودریگو را در اختیار دارد که از ناگلزمان برای ۲‌بازی تیم ملی آلمان مرخصی گرفته بود. شوامنی هم که قادر به بازی در کنار او بود، مصدوم است و مندی هم که می‌توانست در دفاع میانی بازی کند، به همین سرنوشت مبتلاست و مدافعان کاستیا هم که به تمرین با تیم اصلی دعوت شده بودند، مشکل مصدومیت دارند. حتی وایخو و سبایوس به‌دردنخور هم مصدوم هستند؛ ۸‌بازیکن از لیست جمع‌وجور ۲۲نفره تیم دچار آسیب‌دیدگی هستند که از این بین شاید بلینگام به بازی بعدی برسد. مصدومیت شوامنی از همه وخیم‌تر است و مشکل او از همان قسمتی است که در نخستین ال‌کلاسیکوی فصل گذشته مصدوم شد و مدت زیادی غایب بود. خوبی‌اش این است که رئال سوسیداد، حریف بعدی رئال هم ۶‌بازیکن مصدوم دارد که مهم‌ترین‌شان هاماری ترائوره، برایس مندز و میکل اویارزابال هستند.

بارسلونا هم ۲‌تلفات بزرگ داشت؛ اولمو و لوپس. حتی پدری بازی با صربستان را با درد به پایان برد. فرمین پیش از بازی مقابل اسکاتلند به‌دلیل مصدومیت عضلانی در ناحیه رکتوس به بارسلونا بازگشت و به‌مدت ۳هفته از میادین دور خواهد بود. همچنین، فورت به‌دلیل یک ویروس که باعث واکنش پوستی شد، نتوانست در تمرینات تیم زیر ۱۹سال شرکت کند. لواندوفسکی هم در بازی با اسکاتلند دچار درد شد و درخواست تعویض داد تا وضعیتش بغرنج نشود. یک بازیکن دیگر بارسا چندی پیش و در لالیگا رباط صلیبی پاره کرد و پس از عمل جراحی مشخص شد فصل را از دست داده است. این بازیکن مارک برنال، پدیده ۱۷ساله اسپانیایی بود. گاوی و آرائوخو و کریستنسن هم مصدومیت طولانی دارند. از دی‌یونگ هم بگوییم که مدت‌هاست غایب است.

براساس اخبار منتشر شده ۳‌بازیکن جوان پاری‌سن‌ژرمن در دیدارهای تیم ملی فرانسه در رده بزرگسالان و جوانان دچار مصدومیت شــدند؛ وارن زییر امری، هافبک جوان تیم ملی فرانســه در بازی با ایتالیا و ویتینیــا در اردوی تیم ملی پرتغال. در دیدار تیم زیر ۲۱ســال فرانسه مقابل اسلوونی در چارچوب رقابتهای مقدماتی قهرمانی اروپا، دزیره دویی ستاره ۱۹ساله جدید پاریسنژرمن نیز با درد از زمین خارج شد.

کد خبر 880571
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha